V tejto rubrike sa pokúsim napísať stručne návod ako vložiť vozidlo do hry prípadne mapu. Ale aj ako si vytvoriť jednoducho autobus či trolejbus.
Ako vložiť do hry autobus alebo trolejbus ?
Zložku s celým autobusom či trolejbusom vložíte do priečinku Vozidlá. Potom ho musíte zapísať do súboru Zoznam.txt, obr.č.1

ktorý sa nachádza v zložke Vozidlá. Zápis musí obsahovať presný názov modelu (podľa názvu priečinka modelu) , počet vozidiel v tom danom modely( koľko zložiek je s textúrami) obr.č.3

Nakoniec sa zapíše celkový počet vozidiel v hre. Tento údaj sa nachádza hneď na začiatku v súbore Zoznam.txt obr.č2

Názvy vo všetkých súboroch musia byť zhodné Potom už stačí spustiť hru. Názvy vozidiel nesmú obsahovať medzery. obr.č4

Existuje ešte jeden trik ako vložiť vozidlo do hry bez toho ,že by ste museli niečo prepisovať. A to urobíte tak, že súbory modelu, ktorý chcete vložiť len prekopírujete do už existujúcej zložky iného modelu. A to nasledovne: Súbory Udaje.txt a skelet a skeletB len skopírujete. Textúry skopírujete do zložky kde mal pôvodný model textúry ale neprepisujete názov zložky. V súbore Udaje.txt musí sedieť len počet priečinkov daného modelu s pôvodným. Nemeniť model s jedným typom textúr za viac. Môže sa to ale treba potom dopísať to do Udaje.txt.
Ako vložiť mapu ?
Vloženie inej mapy je dosť jednoduché. Stačí len skopírovať zložku Testovacie do zložky Mesta. To nahradí pôvodnú zložku s názvom Testovacie. Potom už len treba dať všetky objekty použité v mape do jednej zložky v hre. Nasledovne : V zložke Krajina je priečinok Objekty tam to dáte. A hotovo.
Ako vložiť statický objekt do SimTr ?
Statický objekt vložíte do SimTr nasledovne : Zložku s objektom vložíte do priečinku hry s názvom "Objekty". Potom musíte zapísať názov objektu do súboru "modely.txt", ktorý sa nachádza v priečinku "Testovacie". Pozor treba dať pri písaní názvu objektu. Rozlišujú sa malé a veľké písmená atď. Medzery nesmie obsahovať !!! Názov musí byť presne rovnako napísaný ako je názov zložky daného objektu. Potom už len vložíte objekt do SimTr pomocou editora miest pre Simtr. Ako to urobiť je popísané v návode pre Editor uvedený nižšie.
Ako vytvoriť autobus alebo trolejbus do Simtr ?
Na vytvorenie autobusu alebo trolejbusu (ďalej len model )vám stačí použiť kresliaci program Windows-u Skicar. To je to najjednoduchšie. V ňom si nakreslíte jednotlivé pohľady modelu (ľavý, pravý bok, prednú a zadnú časť , strechu). Ak viete modelovať v 3D modelovacom programe napr3DS Max 8 alebo i inom môžete urobiť dokonalejší model. Treba len mať možnosť exportovať súbory vo formáte "X". Ako používať tieto programy tu nebudem písať to je už iná kapitola. Ako nastaviť svetla na modely? To sa robí v súbore udaje.txt. V ňom sa nastavujú súradnice x,y,z pre svetlá(obr.č4).
Označenie svetiel v hre : 0- svetlá predné (biele) 2- brzdové svetlá 3 - svetlo pri cúvaní 4,5 - smerovky doprava a doľava Tieto svetlá sa dajú ľubovoľne kombinovať (napr. 1 môže byť aj vpredu napr. je to na Ik280.87 ktorý je uverejnený v Simtr modeloch) Pozor však na ich počet. Najviac ich môže byť 20. Počet svetiel sa tiež zapisuje pred zoznam svetiel so súradnicami. (obr.č4) U kĺbových modelov sa to robí pre každú časť zvlášť ale súčet svetiel v jednotlivých častiach môže byť najviac 20. Ako určiť pre program ,že ide o trolejbus alebo autobus a ako určiť či voz je sólo alebo kĺbový. Udáva sa to v súbore Udaje.txt Sú to hneď čísla v druhom riadku pod názvom modelu.(obrč.4) Prvé z nich určuje či ide o trolejbus alebo autobus a to nasledovne : 0 - autobus 1 - trolejbus 2- trolejbus s pomocným dieselagregátom (tzv. duobus) v hre môžete jazdiť s trolejbusom aj tam kde nie sú troleje. Druhé z nich určuje či model bude kĺbový alebo sólo a to nasledovne : 0 - sólo model 1 - kĺbový model
Ako nastaviť v modely polohu náprav, šírku a dĺžku kĺbu a podobne ?

Celé sa to dá nastaviť v súbore Udaje.txt. Na obrázku je znázornené červenými číslicami ktoré čísla to nastavujú. č.1- posunutie zberačov vo vodorovnej osi. Platí to len pre sólo vozidlá. č.2 - nastavuje polohu prednej nápravy. č.3 - posúva celú prednú časť u kĺbových vozidiel a u sólo vozidiel posunie celý voz. Zväčšovanie hodnoty posúva dopredu a zmenšovanie hodnoty posúva dozadu č.4 - nastavuje šírku kolies a kĺbu.( obe na rovnakú hodnotu) Pri sólo iba šírku kolies. č.5 - nastavuje výšku kĺbu a pri trolejbusov aj výšku zberačov. Pri sólo iba výška zberačov. č.6 - nastavuje polohu vozidla do výšky nad vozovky. Pozor : pri kĺbovom vozidle zadná náprava pôjde hore s celým vozidlom. Ostatné nápravy zostanú na ceste iba skelet autobusu bude umiestnený vo väčšej výške. Pri sólo vozidle ostanú obe nápravy na vozovke. č.7 - nastavuje šírku náprav ale bez ohľadu na šírku kĺbu (nemá vplyv na šírku kĺbu). Pri zväčšovaní hodntoy sa šírka zmenšuje a pri zmenšovaní hodnoty sa šírka zväčšuje. Platí aj pre sólo vozidlá. č.8 - nastavuje dĺžku kĺbu , obe hodnoty musia byť rovnaké. - táto hodnota sa vyskytuje iba pri kĺbových vozidlách. č.9 - nastavuje umiestnenie zadnej nápravy (v B - vozni). - táto hodnota sa vyskytuje iba pri kĺbových vozidlách.
Ako vložiť sneh do Simtr ?
Chcete mať sneh vo vašej mape? Ale pritom keď vložíte textúru pre sneh tak máte iba časť mapy bielu ?

Môžete si to vyriešiť tak, že si stiahnete súbor sneh.rar a vložíte ho do mapy. Vloženie do mapy urobíte rovnako ako vloženie statického objektu do mapy v SimTr. (ako vložiť stat. objekt do Simtr popisujem v návode vyššie) Odporúčam umiestniť objekt zhruba do stredu vašej mapy. Súbor na stiahnutie (download) :sneh

Upozornenie : Objekt (veľký štvorec) je bielej farby a nedá sa zmeniť farba iba ak za použitia 3D modelovacieho programu. S textúrou to bolo vyskúšané ale je to príliš tmavé a neladí to( obrázok s tedomom)

|